Piłka gimnastyczna – dlaczego warto z nią trenować?

Piłka gimnastyczna to uniwersalne akcesorium do ćwiczeń dla każdego, niezależnie od wieku, wagi czy kondycji fizycznej. Aktywność fizyczna z wykorzystaniem piłki pozwala przede wszystkim poprawić równowagę i koordynację ciała.

Piłka gimnastyczna, poza treningiem koordynacji, wzmacnia mięśnie i ujędrnia takie partie ciała, jak: brzuch, pośladki, uda, co szczególnie doceniają panie, dążące do uzyskania pięknej sylwetki. Można ją też z powodzeniem stosować w rehabilitacji.

Na czym polega trening z piłką gimnastyczną?

Dmuchana piłka gimnastyczna to uniwersalny przyrząd do ćwiczeń, jaki wykorzystuje się zarówno w rehabilitacji, jak i na specjalnych zajęciach fit ball, które łączą w sobie fitness, gimnastykę oraz ćwiczenia równoważące. Aktywność fizyczna z wykorzystaniem piłki pozytywnie wpływa przede wszystkim na kręgosłup, a tym samym na ogólną postawę całego ciała, ponieważ odpowiednio dobrane ćwiczenia skutecznie odciążają odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Ćwiczenia z piłką są różnorodne. Na piłce można siadać, leżeć, opierać nogi, dłonie i kręgosłup. Akcesorium pozwala zaangażować do pracy wszystkie partie ciała, od grzbietu, po ręce, brzuch, biodra, uda, łydki.

Piłka gimnastyczna – zalety

Ćwiczenia z piłką idealnie sprawdzają się w rehabilitacji np. skrzywień kręgosłupa, pacjentów po udarze, ćwiczeń równowagi itp. Należy pamiętać, że u osób chorych wykonywanie jakichkolwiek aktywności powinno odbywać się w porozumieniu z lekarzem bądź fizjoterapeutą, który dobierze indywidualnie do pacjenta rodzaj, jak i intensywność wykonywanych ćwiczeń.

Aktywności fizyczna z wykorzystaniem piłki to również sposób na utratę zbędnych kilogramów oraz wzmocnienie i ujędrnienie mięśni, zwłaszcza z tych najbardziej problematycznych stref na ciele jak: brzuch, biodra, uda. Do innych zalet ćwiczeń fit ball należy:

  • rozwijanie umiejętności motorycznych, równowagi oraz siły mięśni,
  • utrzymywanie ruchomości stawów,
  • pomaganie w walce ze stresem oraz uporczywymi bólami pleców i głowy,
  • wzmacnianie mięśni tułowia, głowy, pleców, głowy, dna miednicy oraz brzucha,
  • poprawa równowagi i koordynacji całego ciała.

Rodzaje piłek gimnastycznych

W ofercie sklepów, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych, znajdują się różnego rodzaju piłki, które przeznaczone są do nieco innych aktywności. Piłki z uchwytami doskonale sprawdzają się do ćwiczeń równowagi z dziećmi, z kolei te z wypustkami – do ćwiczeń relaksacyjnych i korekcyjnych. Piłka gimnastyczna ABS sprawdza się zarówno do lekkich, jak i bardziej intensywnych ćwiczeń np. w klubie fitness. Produkt charakteryzuje się dużą wytrzymałością na obciążenie, a także został wyposażony w specjalną powłokę antypoślizgową, która ułatwia wykonywanie ćwiczeń.

[Głosów:0    Średnia:0/5]